Okyanustaki Gri Balinalar Küresel Isınma Yüzünden Zayıfladı!

16 08 2007

balina.jpg

Sevgili gri balina öncelikle bizimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için teşekkür ediyorum. Sizleri tanımayanlar için ilk sorum şu olacak: Siz ve diğer arkadaşlarınız nerede yaşıyorsunuz?
Büyük okyanuslarda yaşıyoruz. Yaşadığımız yeri elbette seviyoruz. Bizim için büyük keyif. Ama maalesef yine bazı sıkıntılar çıkmıyor değil, elbette. Gördüğünüz gibi iyice zayıf düştüm, sanki gün geçtikçe eriyorum. Üstelik diyet yapmadan bu hale geldim.

 
Sahi ne gibi sıkıntılar yaşıyorsunuz?
En büyük sıkıntımız küresel ısınmanın okyanuslarda hissedilmeye başlaması. Mesela biz bu yüzden, daha geç göç etmek istiyoruz. Eskisi gibi kuzey taraflarda uzaklara da gidemiyoruz. Hem sonra beslenme alanlarımız da epey zarar görmüş durumda. Bu yüzden de karınlarımızı yeterince doyuramıyoruz.

 
Peki, nüfusunuz bundan etkilendi mi?
Elbette. Artık daha az yavrulamak istiyoruz. Çünkü, çocuklarımızın böyle bir dünyada, pardon okyanusta yaşamalarını istemiyoruz.

 
Peki bir umudunuz yok mu?
Biz gri balinalar biliyorsunuz, bir kaç milyon yıldan beri yaşayan hayvanlarız. Dedelerimizin soyunu devam ettirmek istiyoruz ve okyanuslardaki eski mutlu yaşantımızı geri kazanmak istiyoruz. Ama tabi, bu biraz da insanlara bağlı bir durum. Keşke bütün insanlar küresel ısınma için üzerlerine düşen görevleri yerine getirse. Yine insanlarla birlikte mutlu bir şekilde yaşayabilsek, diyorum.


İşlemler

Information

Yorum bırakın